Olifanten, poepjes & poolen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Liesa Feldhaus - WaarBenJij.nu Olifanten, poepjes & poolen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Liesa Feldhaus - WaarBenJij.nu

Olifanten, poepjes & poolen

Blijf op de hoogte en volg Liesa

21 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Goedenavond lieve lezers,

Als eerste moet ik even zeggen dat ik het hier nog steeds super naar mijn zin heb. Om heel eerlijk te zien mis ik ons kleine (natte) kikkerlandje nog niet echt, maar jullie natuurlijk wel. De tijd vliegt echt voorbij en de 3e week is al weer om. Tijd om weer een weekendje weg te gaan! Maar eerst zal ik nog even mijn verhaaltjes vertellen over afgelopen weekend. Want jullie zijn natuurlijk nog niet helemaal op de hoogte.

Vrijdag gingen we na lunch weer op weg naar een ander stadje, dit keer was Port Elizabeth (PE) aan de beurt. We hadden weer een auto gehuurd en gingen weer met zijn vijfen op pad. Elisia onze trouwe chauffeur mocht haar kunstjes weer vertonen, het rijden hier blijft natuurlijk anders dan in NL. Zoals altijd ging er weer iets mis, we hadden het adres goed ingevuld maar in het verkeerde stadje. Zo waren we dus in Uitehage, stapten uit en konden nergens ons hostel vinden. Toen we weer terugliepen naar de auto had Mandy ontdekt dat we het niet helemaal goed hadden ingetypt. OEPSIE!

Na iets van 3 uurtjes waren we uiteindelijk op onze plek van bestemming aangekomen. De eerste indruk van het hostel was goed, het zag er gezelig uit en iedereen begroette ons vriendelijk. Maar het was natuurlijk wel even wat anders dan onze luxe appartement van de vorige week. We sliepen met zijn vijfen op 1 kamer wat natuurlijk ook wel wat had. Nadat we onze spullen naar de kamer hadden gebracht besloten we wat rond de lopen buiten het hostel. Vervolgens zijn we in de auto gestapt op weg naar een restaurantje dat ons was aanbevolen door wat mensen van school. Het eten, de verse milkshake en het dessert was echt heerlijk. En daarnaast was het ook nog eens helemaal niet duur, ongeveer 10 euro.

Onze terugweg zat vol hindernissen, ten eerste is het echt donker donker als echt in pikzwart waardoor we dus niet altijd op de weg reden maar ook over parkeerplekken. Vervolgens kwamen we vlakbij het hostel, maar was de hele boel afgezet. Er was allemaal politie en om het af te maken waren er ook militairen aanwezig met dikke geweren. Wij dachten, laten we even vragen aan die vriendelijke politie man hoe we nou weer bij ons hostel konden komen. Echter, toen Elisia het raampje opendraaide vroeg de man of we verboden middelen bij ons hadden. Wij antwoorden natuurlijk met nee, alleen wat brownie en carrot cake. Hij kon hier wel om lachen en nadat hij even vluchtig in de kofferbak keek mochten we onder het lintje door naar ons hostel.

Aangezien we hongerig waren en dus vroeg hadden gegeten waren we rond 8uur al weer terug bij het hostel. De avond was verder super leuk, we hebben met wat locals buiten wat gedronken met een vuurtje erbij. Naarmate de avond vorderde hebben we danspasjes uitgewisseld. Wij hebben geleerd Afrikaans te dansen, wat eigenlijk inhoud dat je niet te moe moet worden maar vooral je heupen moet gebruiken. Wij hebben hun de Macarena geleerd, ketchup song, vliegenlied en Elisia heeft ze leren hakken. Na onze manier van dansen te hebben gezien wisten ze zeker waardoor europopeanen minder dik zijn, sweatdancing. Wat we hiernaast nog meer hebben geleerd is dat het middel tegen hoofdpijn orgasmes schijnt te zijn.

Na een kort nachtje vol weinig slaap, harde geluiden, geschreeuw in de keuken, getoeter op de straat, en de deurbel, gingen we vrolijk op weg naar het olifanten park Addo’s. Uiteindelijk hebben we van half 9 tot 18uur in het park rond gereden. We hebben letterlijk alle, en dan ook echt alle wegen gehad. Hierdoor hebben we 12 verschillende dieren gezien, waaronder vele olifanten en pumba’s (warthogs). Hiernaast hebben we ook een hyena gespot en een lynx wat echt super gaaf was. Het enige wat een beetje jammer was is dat we nog steeds geen neushoorn gezien. Tijdens onze rit hebben we veel gelachen om domme opmerkingen, verse poepjes, en wildplassende Dieuwke en Elisia. Gelukkig ging dat allemaal goed, want officieel mag je natuurlijk niet de auto uit. Na bijna 10 uur in het park rondgereden te hebben besloten we weer lekker te gaan eten bij het restaurantje van de voorgaande avond. Na het etentje zijn we direct naar huis gegaan en hebben we het niet laat gemaakt aangezien iedereen zo slecht had geslapen.

Zondag waren we weer vroeg op en hebben we lekker ontbeten in een winkelcentrum. We hebben nog wat rondgesnuffeld en zijn vervolgens een toeristische route gereden door de prachtige natuur van Zuid-Afrika op weg naar een gigantische ananas. We waren einde van de middag weer terug en hebben gezellig cocktails gedronken bij Barmuda’s (1+1 gratis!).

Maandag hebben begon onze dag om 8uur en ware nom 8.20 alweer klaar. Verder hebben we weer insanity gedaan en hebben we savonds nog gepooled met wat jongens van hier. Dinsdag was niet veel bijzonders, kortom een gewone schooldag. Woensdag waren we vrij, hebben we wat boodschappen gedaan en zijn we savonds weer op stap geweest. Het was weer een hele gezellige avond met veel dronken mensen (Annick!). We hebben de avond afgesloten bij KFC en hebben toen lekker ons bedje opgezocht. Vandaag was weer een rustig schooldagje. Vanavond hebben we besloten pizza te bestellen en films te kijken, want jaja, we hebben een TV in de gemeenschappelijke woonkamer. Na 27 Dresses te hebben gekeken met wat lokale meiden en John en Benny. Is het net als in NL om 8uur tijd voor de soap Generations, wat vergelijkbaar is met GTST.

Het is trouwens nog niet helemaal gelukt met foto’s uploaden, dat zal ik volgende week weer opnieuw proberen.

Veel liefs!
Liesa

• 21 Mei 2015 - 20:44

Rick:

Hoi Liesa, weer een mooi verhaal van weer een week Zuid-Afrika. Leuk dat je het zo goed naar de zin hebt. Ben alweer benieuwd van het verslag van week 4. Veel plezier!

• 21 Mei 2015 - 20:51

Marlies:

Wat een mooi verhaal weer van jullie vijfen! Ik ben blij dat je er zo van geniet. Wij missen jou natuurlijk ook! Zal blij zijn als ik je weer zie....dikke kus van je mutti

• 21 Mei 2015 - 21:07

Marije:

Wat leuk om jou verhalen te lezen! En wat maak je leuke en bijzondere dingen mee. Geniet ervan en nog veel plezier daar!! Liefs Marije

• 21 Mei 2015 - 21:13

Lucille:

Weer een genot om te lezen. Ben benieuwd naar het volgende avontuur.