Tsitsikama - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Liesa Feldhaus - WaarBenJij.nu Tsitsikama - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van Liesa Feldhaus - WaarBenJij.nu

Tsitsikama

Door: Liesa

Blijf op de hoogte en volg Liesa

07 Juni 2015 | Zuid-Afrika, Stormsrivier

Hallo trouwe volgertjes van me! :D

Na een weekendje in JBay was het weer tijd voor nog een actief weekendje! In eerste instantie waren de plannen om te gaan bungee jumpen en te gaan hiken. We zullen zien wat daar van gekomen is.

Vrijdag vertrokken we weer naar de lunch waardoor we rond het avond eten aankwamen bij ons hostel Tube ‘n Axe in Tsitsikama. Aangezien Mandy haar ouders afgelopen week zijn aangekomen in Zuid-Afrika ging zij niet mee en hadden we onze eigen Tsitsikama expert mee, Janine! Zij is met veel plezier al een aantal keer verbleven en kon ons dus alles vertellen over het hostel en zijn omgeving.

Aangezien het al avond was en het al donker begon te worden werd het kampvuur al aardig snel aangestoken en konden we gezellig erom heen gaan zitten. We hebben heerlijk traditioneel gegeten, Potji, een sort stoofpotje met lam, rijst en hier en daar wat groente. Heerlijk! De rest van de avond hebben we lekker bij het kampvuur gezeten, onze pool skills bijgeschaafd en tafelvoetbal toernooitjes gehouden.

Zaterdagochtend moesten we al redelijk vroeg op want om 9 uur was het tijd om te gaan black water tuben in prachtige natuur, met water dat eindigde in de Indische Oceaan. Opgepast voor haaien dus! We kregen een wetsuit aan, een helm op en een soort zwemvest aan, klaar voor onderwater! Verder kregen we een grote gele band mee waar je lekker op kon dobberen, en zacht vallen (A). De bedoeling was dus peddelen als je stukken over water moest en verder klimmen (en uitglijden over rotsen en stenen). Na een tocht van iets van 2,5 uur waren we aangekomen bij het einde van de tocht wat uitkwam op de Indische Oceaan. Hier moesten we in treintjes peddelen naar de kant aangezien er haaien konden zitten. Dit was echt super zwaar aangezien we tegen de stroming in moesten. Maar het is gelukt en we zijn weer allemaal veilig op de wal aangekomen! Toen we terug kwamen , rond 3 uur, stond er een heerlijke lunch voor ons klaar waar we allemaal wel aan toe waren na zo’n vermoeide tocht. De rest van de middag en avond zijn we lekker in het hostel gebleven, waar we hebben wat hebben gekaart , gepooled, getafelvoetbalt en weer bij het kampvuur hebben gezeten. Deze keer met MARSHMALLOWS!!

Aagezien de weersvoorspelling niet op en top was, we echt overal spierpijn hadden, en het bungee jumpen redelijk duur was, hadden we besloten het springen over te slaan en in plaats daarvan te gaan hiken in Tsitsikama National Park. De natuur was hier echt prachtig en door het weer was de zee heel gaaf. Naarmate we begonnen met wandelen klaarde het weer op en kwam de zon erdoorheen waardoor we lekker in een t-shirtje of hempje rond konden huppelen. Hiken is niet hetzelfde als wandelen, en de paden bestaan soms dan ook uit delen die je moet klimmen. Een onderdeel van de route die we liepen gin gook over een hele lange hangbrug, the Suspension Bridge. Op deze brug had je echt prachtig zicht op Stormsriver, waar we de vorige dag dus hadden geblack water tubed. Tijdens onze wandeling zijn we ook dassies tegengekomen, wat best apparte diertjes zijn. Het zijn eigenlijk een soort van grote hamsters of cavia’s die volgens Janine familie zijn van de olifant. Elisia heeft onze wandeling nog in stijl afgesloten door een natpak. Ze wou op de foto op een rots in de zee, waar dus vervolgens een grote golf overheen sloeg. ZEIKNAT, maar wel heel grappig voor ons. Vervolgens zijn we naar de auto gelopen en weer terug gereden naar het hostel. Onderweg zijn we nog wat apen tegen gekomen die in eerste instantie heel leuk en lief leken, tot dat er een op onze auto af kwam rennen nadat we gestopt waren.

Aangekomen in het hostel hebben onze spullen weer ingeladen en Janine opgepikt om weer richting huis te keren. Aangezien we te laat waren voor het avond eten op school hebben we ons weekend afgesloten met een heerlijke pizza van Debonaires.

Afgelopen week was weer rustig en stond in het teken van school. Verder ben ik woensdag weer met Dieuwke naar Lilitha's daycare geweest. De kindjes waren deze keer al veel enthousiaster en opener wat echt super leuk was. We hebben liedjes met ze gezongen, puzzels gedaan en boekjes gelezen. De rest van de week was weer rustig even als dit weekend, waarin we op de campus zijn gebleven.

Gisteren zijn we naar Kwantu geweest waar we olifant interactie hebben gedaan en olifant hebben gereden. Dit was echt super gaaf, maar ook best apart want het is natuurlijk niet echt natuurlijk. Er waren vier olifanten, zo voor ons allemaal 1. Ik mocht op de grootste en de oudste, genaamd Amarula. De huid van zo'n olifant voelt echt super apart, verder hobbelt ie aardig en moet je echt heel breed zitten. Gisteravond hebben Dieuwke en ik films gekeken. Vanochtend konden we eindelijk uitslapen en hebben we gebruncht op school. De rest van de dag stond in het teken van school. Er moet namelijk zo veel mogelijk gedaan worden aangezien we donderdag naar Kaapstad gaan en we van plan zijn 1,5 week weg te blijven. Goed vooruitzicht dus!

Aangezien ik dus straks 1,5 week weg ben zal het waarschijnlijk wat langer duren voordat ik weer zal schrijven. Maar wees gerust, het zal er komen!

Groetjes uit Port Alfred, Zuid Afrika

• 07 Juni 2015 - 18:50

Lucille:

Nou leuk weer. Voor jullie helaas geen bungee jumpen. Zou je dat echt gedaan hebben?! Wat zijn de plannen in Kaapstad? Is dit voor school of vrije tijd?
    Ik zal geduldig afwachten tot het volgende verhaal en de foto's ...
    Veel plezier nog.

• 07 Juni 2015 - 19:01

Rick:

Weer een leuke week Liesa. We blijven je volgen.

• 07 Juni 2015 - 20:37

Liesa Feldhaus:

In Kaapstad, gaan we sowieso de Tafelberg beklimmen, naar de kaap de goede hoop, robben eiland. En dat is gewoon vrije tijd, komt toevallig zo uit dat we van donderdag tot donderdag vrij zijn. We hebben dan 1 les op die vrijdag waar we dan voor terug zouden moeten komen, dus gaan even met de docent overleggen we hebben ook geen 100% aanwezigheids plicht dus dat komt wel goed. :D

• 08 Juni 2015 - 19:24

Lucille:

Bofkonten! Geniet maar doe ook voorzichtig.